چپ دست

من و تو قصه ی یک کهنه کتابیم مگه نه ؟

چپ دست

من و تو قصه ی یک کهنه کتابیم مگه نه ؟

THE JACKET:

 

 

تنها چیزی که می تونم راجع به این فیلم بگم اینه که گریه کردم، با دیدن این فیلم گریه کردم در حالی که این فیلم چیزی به عنوان غم و اندوه نداشت. از شادی گریه کردم.

 

داستان فیلم:

فیلم با این جمله شروع می شه:"اولین بار که مُردم 27 سالم بود و سرباز بودم و فکر می کردم زنده ام در حالی که مرده بودم"

داستان از این قراره که تیری به سر سربازی به اسم "جک استارکس" (Adrien Brody) که 27 سال داره برخورد می کنه که باعث فراموشیه موقت اون می شه. روزی که داشت توی جاده ای که هیچ کس نبود قدم می زده با دختر بچه ای به اسم "جکی"(Keira Knightley) آشنا می شه که مادرش "جین" مست کنار خیابون افتاده و ماشینشون خراب شده بوده. دختر بچه با حسی که از اون مرد پیدا می کنه پلاک شناسایی مرد رو ازش برای یادگاری می گیره. جک به اون ها کمک می کنه و می ره و سوار یک ماشین تو راهی می شه که یک دزد سوار اونه و دزد توی راه پلیسی رو می کشه که با فراموشیه جک قتل به گردن خودش می اوفته و اون رو به کلینیک بیماران روانی می فرستن.

جک تحت آزمایشات دکتری به اسم "بکر" قرار می گیره و با یک جاکت توی سرد خونه ی مرده ها زندانی می شه و از سال 1992 به سال 2007 سفر می کنه. و خودش رو جلوی در کافه ای می بینه. دختری از کافه بیرون میاد و اون رو سوار می کنه و برای اینکه شب عیده و جک نمی دونه کجا می خواد بره. جک رو به خونش می بره تا از سرما یخ نزنه. در اونجا جک پلاک خودش رو می بینه و می فهمه اون دختر جکیه و دختر بخاطر فضولی اون رو بیرون می کنه. و جک در سال 1992 بیدار می شه. اتفاقات طوری رخ می دن که جک چند بار دیگه به اون سال سفر می کنه و جکی اون رو باور می کنه و در همون حین زمان مرگ خودش رو می فهمه و با جک برای همیشه وداع می کنه و می گه این آخرین باره که من توی اون جاکت می رم. در سال 1992 با اطلاعاتی که از سال 2007 داشت به دکتری به اسم "لارنسون" کمک می کنه که "بابک یزدی" پسر دوستش "جمیله" رو از بیماری نجات بده. اون دکتر هم به جک کمک می کنه که بتونه نامه ای برای جین بنویسه و به در خونشون ببره که در اون نامه نوشته شده بود:"تو یک روز که مستی با آتش سیگارت می میری و دیگه هیچ وقت دخترت روی خوشی رو نمی بینه. جکی رو دیگه "پتال" صدا نزن چون خوشش نمی یاد". جک بر می گرده . جکی کوچولو و مادرش پشت سر اون گریه می کنن. جک به جکی می گه:"همیشه خوب باش". جک در راه برگشت به کلینیک پاش لیز می خره و ضربه مغزی می شه و در آخرین لحظه به دکتر می گه من رو با جاکت توی سرد خونه بذارین. اون هام این کار رو می کنن و جک باز هم در سال 2007 بیدار می شه جلوی همون کافه و دوباره همون دختر سوارش می کنه. با این تفاوت که این بار یه خانوم دکتره و مادرش هم زنده است. و این بهشت جک می شه.

 

"من توصیف این فیلم رو از بهشت و جهنم تحسین می کنم. بهشت و جهنم همین جاست"

 

 

Year:

  2005

Stars:

  Adrien Brody, Keira Knightley, Jake Broder, Fish, Kris Kristofferson, Jennifer Jason Leigh, Jason Lewis, Kelly Lynch, MacKenzie Phillips, Brad Renfro

Directed by:

  John Maybury

Cinema release date:
  13/05/2005
Running time:
  103 mins
Distributor:
  Warner Bros

 

 

jacket

jacket

jacket

jacket

jaCKET

jacket

jacket

 

نظرات 4 + ارسال نظر
بابک.پ.25 جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:48 ق.ظ http://www.bishehsar.blogsky.com

سلام
مرسی نیما جان
دیگه دنبال دیدن این فیلم نمی رم چون تو واسم ظرف 5 دقیقه کلشو تعریف کردی . یک ساعت و نیم منو جلو انداختی.
دیگه کامنت سه کیلومتر نمی زارم که دوستان ناراحت بشن
بای بای
موفق باشی
در ضمن تپل چاق نیست؟!!!

منظورم این نبود که از کامنت ۳ کیلومتری ناراحت می شماااااااااااا
منظورم این بود که امتحانش کنی !!!!
راستی حتماْ سعی کن این فیلم رو پیدا کنی و ببینی چون من حذفیاتم تو تعریف فیلم بالاست و تو با خوندن این مطلب گریه نکردی اما من آبروی مردها رو با دیدن این فیلم بردم !!!

خط خطی جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:16 ب.ظ

داستان فیلمو نخوندم..چون اگه بخوام ببینم مزش میره....!!!
گندزدی رفیق نباید داستانو لو میدادی...!!!
مطلب جالبی بود...!!!( تا حالا تو عمرم یه همچین دروغی نگفته بودم!)
فعلا...!

نه رفیق گند نزدم٬ اگه داستان این فیلم و فیلمای دیگه ای رو که نوشتم بخونی می بینی یه چیزای (جاهای اصلیش) رو تعریف نکردم.
این یکی از هنرای منه که فیلم رو کامل تعریف می کنم اما وقتی نگاش کنی می بینی چیزی از اون رو نگفتم !!!!
البته در مورد این فیلم سعی کردم آخرش رو بگم چون اگه نتونین پیداش کنید و ببینید چیزه خیلی خری رو از دست می دید !!!!
¤¤اگه پیدا نکردی بیا بگیر داستانش رو بخون¤¤

دل؟؟!!؟؟ جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:46 ب.ظ http://www.neminevisamm.blogfa.com

سلامممممممممم
من اومدممممممممممم
خوب حالا کشتی مارو کادو نمیدی؟ نمیدی؟ نمیدیییییییییییییییییییی؟
بدههههههههههههههههههههههههههه
زوددددددددددددددددددددددد
خودم کلاس گرفتم بذار واست بگم: شیمی،فیزیک،حسابان،
حالا فرهنگی :اتحادیه،سازمانو روباتیک(البته فرهنگی نیستاااا)
حالا ورزشی: باشگاه جون خودم فوتسال
ماماننننننننننننننننن چقد سرم شلوقههههههههههههه بدو یه چایی بیار
راستی برنامه ریزی کنکورم میگه خره خرخونی کنکورو نگفتی
(اون کتابه رم میخرم برات منظورم برا خودم بود)(بوس)( گل)

تو دیگه کی هستی٬ خوب شد تابستون ۳ ماهه اگه بیشتر بود چیکار می کردی ؟؟؟؟؟؟

امیر آنلاین شنبه 1 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:34 ب.ظ http://khamooshi.blogfa.com

سلام ...
خوبی ؟
من آپیدم خواستی بیا ...
باید فیلم جالبی باشه اگر گیرش اوردم نگاش می کنم ... ممنون .
بای

این همه نوشتم تازه می گی باید جالب باشه ؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد