چپ دست

من و تو قصه ی یک کهنه کتابیم مگه نه ؟

چپ دست

من و تو قصه ی یک کهنه کتابیم مگه نه ؟

من چپ دستم:

 

 

پیش نوشت: هر کار کردم نتونستم از دید یه بی طرف بنویسم. شما نظرتون رو بی طرفانه بگید(حالا اگه تونستید !!!)

 

چپ دست

 

امروز می خوام از یه سری اقلیت های جامعه که خودم رو هم در بر می گیرن بنویسم، از چپ دست های بد بخت و مفلوک (میگم چرا !!). که حتی جزو اقلیت هام در نظر گرفته نمی شن. آدم هایی که با بقیه فرق دارن و با خودشون هم فرق دارن. درسته یه سری صفات مشترک دارن اما بقیه مردم اون ها رو نتیجه ی اشتباه خدا می دونن نه یه سری انسان متفاوت و کار آمد (واقعاً کار آمد).

وقتی یه نفر می بینه من با دست چپ می نویسم انگار یه پدیده ی جالب علمی رو دیده و با سوال می پرسه:"تو چپ دستی" من هم همیشه با افتخار می گم:"بله من چپ دستم"

خیلی ها نمی دونن چرا ما چپ دست شدیم. بعضی ها می گن که واسه کج خوابیدن جنین توی رحم مادره (یعنی ما ناقصیم دیگه)

اما با اطمینان می گم این یه صفت ارثیه که حداقل توی خانواده ی ما (خانواده ی بزرگ ما) برای یک پنجم افراد پیش اومده و جمعی از چپ دست ها رو به وجود آورده.

چپ دست ها 9 سال میانگین سنی شون از بقیه ی آدما کمتره.

57 درصدشون تایپیست هستن که واسه عمل کرد مغزشونه که می گم.

ضریب هوشیه تمام اونا (غیر من) +120.

و بد بختن چون:

 

تا به حال رفتید سر جلسه امتحان بشینید روی این صندلی تک نفره ها ؟؟؟ بیشتر این صندلی ها به غیر از مقدار کمی که واسه کنکور طراحی شده متناسب با دست راسته حالا فکرش رو بکونید یه دست چپ بشینه روش. کمترین عارضه گرفتگیه کمره و ترکیدگی دیسک کمر.

از اونجایی که خط شیوای فارسی رو دست راست های محترم خلق کردند، ما جزو بد خط ها حساب می شیم (البته گلیم خودمون رو از آب بیرون کشیدیم و تونستیم خطمون رو به طور مصنوعی خوب کنیم)

تا به حال به قیچی های بازار دقت کردین ؟؟؟ یک بار اونا رو با دست چپتون بگیرید ببینید چی می شه.

واسه این هام راه حل پیدا شده و افرادی مثل برادر من به دو دست بودن مبادرت کردن اما من نمی تونم چنین خیانتی رو به خودم بکونم (من سر دست چپ ها تعصب دارم که چی ؟؟؟)

یکی از دوستان من که توی یاهو با هم نقاشی می کردیم با اینکه گرافیست بود نمی تونست با موس خوب نقاشی کنه، وقتی پریسیدم چرا ؟؟ گفت چون دست چپم و نگفت چون با دست راست موس رو می گیرم. پس راست بودن برای ما یعنی محدودیت.

 

و در آخر عمل کرد مغزیه چپ دست ها:

کار های سمت چپ بدن رو سمت راست مغز و کار های سمت راست بدن رو سمت چپ مغز انجام می ده. فکر کردن رو هم سمت چپ مغز انجام می ده. یعنی وقتی دست راستی در حال نوشتن هست نمی تونه خوب فکر کنه و تمرکزش روی نوشتنه و وقتی در حال گوش دادنه نمی تونه بنویسه (واسه اینه موقع جزوه نوشتن عقب می افتن که صد البته استثنا هم وجود داره)

اما دست چپ ها توانایی هایی دارند که حتی بیشتر خودی هاشون هم این رو نمی دونن. اونا می تونن در عین حال، گوش بدن، بنویسن و حرف بزنن و درک کنن. به طوری که سمت چپ و راست مغزشون با هم تداخل پیدا نکنه (اما یه جاهایی هم کم می یاریم، مگه ما کامپیوتریم ؟؟؟)

با این تفاسیر که گفتم حتماً شما فکر می کنید اونا به درد منشی بودن تایپیست بودن و کارای دفتری و اداری می خورن (درست فکر کردید) اما، دست چپ ها تواناییه تصمیم گیریه سریع دارن، توانایی فکر کردن و ارتباط دادن دارن.

اونایی که من رو از نزدیک می شناسن می دونن که من بحثی رو که با موضوعی شروع می کنم با یه موضوع به ظاهر بی ربط دیگه تموم می کنم که اگه در پایان حرف ها به قبل برگردیم تمام اونها به هم ربط دارن (خدا نکنه دو تا دست چپ با هم حرف بزنن دیگه کسی نمی تونه ریشه ی بحث رو پیدا کنه)

ما دست چپ ها فوق العاده احساسی هستیم (به علت سمت راست مغز) ولی احساساتمون روی تفکر و تعقلمون تأثیر نمی ذاره.

ما با بقیه فرق داریم این رو می فهمید ؟؟؟؟

نظرات 12 + ارسال نظر
دخترک پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 08:22 ب.ظ

خدا بگم چی کارت کنه نیما ... نمیدونم چرا پستتو خوندم خندیدم ! حالا چی شد موضوع چپ و راست برات مهم شد ...
راستی این بچه هه این بغل تویی اینجوری کز کردی ؟ :)

باورم نمی شه
نه
این تویی ؟
آره تویی !
یعنی دخترک قصه ی ما واسم کامنت گذاشته !!!!
.
.
.
و اینکه چپ و راست همیشه واسه من مهم بوده

یه دخمل ... پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:48 ب.ظ http://ye-2khtare-bad.blogfa.com

سلام سلام به نیمای گل گلاب.. خوبی آقای چپ دست؟ به ما هم سر نمیزنی که

من که همش تو وبلاگ توام و واسه تک تک پستات کامنت گذاشتم !!!

بابک.پ.25 جمعه 7 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 01:59 ق.ظ http://www.bishehsar.blogsky.com

سلام
نیما جان داداش،وقت کردی یه نوشابه واسه خودت باز کن.
همچی امار دادی که هر کی ندونه فکر می کنه شما چپ دست ها از یه سر زمین دیگه ای هستین. داداش خود منم چپ دسته. اینکه شما چپ دست ها انسان های کوشائی هستین توش شکی نیست اما خوب فرقی با بقیه ی ادما ندارن . عین اینه که بگی انسان های سفید انسانن ولی انسان های سیاه نه...
من به خاطر داداشم موس کامپیوتر رو با دست چپ می گیرم و این باعث شده که دست راستم ازاد باشه و بتونم تایپ کنم. شاید باور نشه که الان دیگه می تونم با دست راستم موس رو بگیرم:
بای بای
فیلم چپ دست پل نیومن رو دیدی؟

سلام بابک جان
می شه به داداشت هم بگی این رو بخونه و نظرش رو بگه ؟؟؟
گفتم نمی تونید بی طرفانه نظر بدید ها !!!
فیلمه رو هم ندیدم اما می رم پی اش رو می گیرم می بینم.
و در ضمن انسان های سیاه پوست و سفید پوست در خلقت و افرینش با هم فرق ندارن اما از نظر هرمونی با هم فرق دارن و مثال تو مثل اینه که بگی بستنی وانیلی با بستنی زعفرانی فرق نداره. جفتشون بستنی ان و جفتشون در اصل یکی اما با استعداد های مختلف من وانیلی دوست دارم تو چطور ؟؟؟

نگین جمعه 7 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 02:40 ق.ظ http://adamakeghabili.persianblog.ir

خوش به حالتون که چپ دستسن. الان حسودیم شد!

برای خیلی از چپ دست ها راست دست بودن آرزو شده اما من یه چپ دستم و بهش افتخار می کنم مرسی که حسودیت می شه !!!

همیشه رها جمعه 7 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 05:40 ق.ظ http://hamishe-raha.blogfa.com

سلام

آپ جالبی بود.به نظر من بخاطر این همه میپرسن چپ دستی؟؟؟چون اونایی که راست دستن خودشون و جای چپ دستا میذارن و فکر میکنن چقدر سخته آدم با دست چپ بنویسه.....انگار که آدم از دیوار چین رد بشهo:
یه چیز جالب یا بی مزه بگم من با هر دو دست مینویسم پس جزو کدوم دسته هستم؟؟

مرسی از تبریکتون(یه دفعه ای سال دیگه تبریک میگفتینD:)شوخی بود

موفق باشید

خوب به نظر ما هم کار با دست راست سخته مگه می پرسیم ؟؟؟

دل؟؟!!؟؟ جمعه 7 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 03:02 ب.ظ http://www.neminevisamm.blogfa.com

سلاممممممممممممممم
من اومدممممممممممممممم
سلامم شد کادو؟(عصبانیت)
ببین بهت اختار میکنم یه سری اسمایل بذاری تو نظراتت (همون عصبانیت) فهمیدی؟
آره من میدونم تو با بقیه فرق داری واسه همینم هست که مطمئنی نباید وارد بحث بشی(غش کردن از خنده)
کلی خندیدم با این اسمایلای تقلبی که واست میذارم
در ضمن من راست دستم اما تمامی کارهایی که تو گفتیو میتونم به خوبی انجام بدم هم مینویسم هم حرف میزنم هم فکر میکنم و هم تصمیم میگیرم البته همزمان
سعی کن یه کادو بهتر بیاری
هی میگی کادو برات سلام اوردم ولی سلامم نمیکنی(بوس)(گل)

http://daryadel22.blogfa.com

تو که واسه خودت اوجوبه ای هستی من باهات بحث نمی کنم

عارفه جمعه 7 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 08:48 ب.ظ http://00koche00.blogfa.com

به به تو چپ دستی و من نمی دونستم

خوبه که ادم چپ دست باشه

بعدشم همون طور که خودت گفتی چپ دستی ارثی هستش

بعدم همشون باهوشن‌++++++++++++++++ خوووووووووووووووووووووووووووووووووددددددددددددت.
دیگه نبینم از این حرفا بزنی ها

پستتم خیلی عالی بود

سبز باشی و تابستونی

تو هم دل خوشی ها
نظرای دیگه رو نخوندی ؟؟؟

عارفه جمعه 7 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 11:40 ب.ظ

واااااااااااااااااااااااااا من به بقیه چی کار دارم؟
{عصبانی}

خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو

زهی چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:23 ب.ظ http://www.zahra-2.blogfa.com

سلام خیلی مطلب جالبی بود واقعا حال کردم یعنی حرف دلم زدین .من خودم چپ دستم بیاین وبلاگم منم در مورد چپ دست ها مطلب نوشتم . منم افتخار می کنم چپ دستم .موفق باشید . به من سر بزنید .

ساحل پنج‌شنبه 26 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 08:19 ب.ظ

موافقممممممممممممممممممممممم

افسانه یکشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:40 ب.ظ http://callameh.blogfa.com

سلام.
این روز بزرگ رو به همه ی چپ دستا تبریک می گم. (واقعا روز بزرگیه)

خیلی خوبه که از حق و حقوق خودمون دفاع کنیم و در برابر محدودیت هایی که ناآگاهانه در حقمون شده باستیم، اما من معتقدم که انسان های بزرگ در محدودیت رشد می کنن.

+ در مورد صندلی ها هم که گفتی تو دانشگاه ما خیلی خیلی کم، صندلی چپ دست پیدا می شد تازه اون چندتا هم اون قدر داغون و خراب بودن که اگه روش می نشیتیم جونمون به خطر می افتاد!!

SARA سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:18 ب.ظ

سلام
میفهمم چیمیگی مخصوصا اون قسمت صندلی اما ی خوبیم داره که به هوای اینکه چپ دستی باید کج بشینی روصندلی و به ر احتی میتونی تقلب کنی البته اگه مراقب کوری داشته باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد